Testy letních pneumatik pro rok 2023

Název (hodnocení 1,6 – 2,5 Dobré) | Sucho 40% | Mokro 60% | Bezpečnost jízdy 100% | Najeté km 40% | Opotřebení 20% | Účinnost 20% | Hluk 10% | Udržitelnost 10% | Ekologická rovnováha 100% | Hodnocení |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Goodyear EfficientGrip Performance 2 | 2,2 | 2 | 2,1 | 0,6 | 1,9 | 2,1 | 2,7 | 3,4 | 1,7 | 2 |
Continental PremiumContact 6 | 1,8 | 1,8 | 1,8 | 0,6 | 1,6 | 2,4 | 2,8 | 3 | 1,6 | 2 |
Michelin Primacy 4+ | 2,4 | 2,2 | 2,2 | 1 | 1,6 | 2 | 2,8 | 3,2 | 1,7 | 2,1 |
Bridgestone Turanza T005 | 2 | 2,3 | 2,3 | 1,6 | 2,2 | 2,6 | 3,2 | 3,2 | 2,6 | 2,3 |
Nokian Tyres Wetproof | 1,8 | 2,2 | 2,2 | 2,2 | 2,5 | 2,7 | 3 | 3,9 | 2,7 | 2,3 |
Falken ZIEX ZE310 ECORUN | 1,6 | 2,4 | 2,4 | 2,3 | 2,1 | 2,7 | 2,9 | 3,1 | 2,7 | 2,3 |
Continental UltraContact | 2,4 | 2,6 | 2,6 | 2,4 | 2,4 | 2,7 | 3 | 4,1 | 2,7 | 2,3 |
Kumho Ecsta HS52 | 2,4 | 2,3 | 2,3 | 2,5 | 2,3 | 1,5 | 3,4 | 3,1 | 2,4 | 2,4 |
Hankook Ventus Prime 4 | 2,4 | 2,4 | 2,4 | 2,9 | 2,9 | 2,2 | 2,9 | 3,5 | 2,9 | 2,5 |
Nexen N´Fera Primus | 2,3 | 2,3 | 2,3 | 3,1 | 2,8 | 2,2 | 2,6 | 3,5 | 3,1 | 2,5 |
Název (hodnocení 2,6 – 3,5 Uspokojivé) | Sucho 40% | Mokro 60% | Bezpečnost jízdy 100% | Najeté km 40% | Opotřebení 20% | Účinnost 20% | Hluk 10% | Udržitelnost 10% | Ekologická rovnováha 100% | Hodnocení |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kenda Kenetica PRO KR210 | 2,2 | 2,5 | 2,4 | 3 | 2,8 | 2,4 | 3 | 4,2 | 3 | 2,6 |
Kleber Dynaxer HP4 | 2,6 | 2,8 | 2,8 | 1,8 | 2 | 2,3 | 2,4 | 3 | 2,1 | 2,6 |
Fulda EcoControl HP2 | 2,5 | 2,8 | 2,8 | 1,8 | 2,2 | 1,9 | 2,8 | 3,3 | 2,2 | 2,6 |
Toyo Tires Proxes Comfort | 2,5 | 2,7 | 2,7 | 2,3 | 2,4 | 2,2 | 2,5 | 4,1 | 2,5 | 2,6 |
Debica Presto HP2 | 2,8 | 2,8 | 2,8 | 2 | 2,3 | 2,2 | 2,8 | 3,3 | 2,3 | 2,7 |
Dunlop Sport BluResponse | 2,3 | 2,6 | 2,6 | 2,8 | 2,5 | 1,7 | 3,2 | 3,3 | 2,8 | 2,7 |
Pirelli Cinturato P7 C2 | 2,2 | 2,7 | 2,7 | 2,5 | 2,6 | 2,3 | 2,7 | 3 | 2,6 | 2,7 |
Sava Intensa HP2 | 2,7 | 2,8 | 2,8 | 2,6 | 2,6 | 1,9 | 3,1 | 3,3 | 2,6 | 2,7 |
Semperit SPEED-LIFE 3 | 2,8 | 2,2 | 2,8 | 2,5 | 2,5 | 2,3 | 2,7 | 3,2 | 2,6 | 2,7 |
Firestone Roadhawk | 2,2 | 2,8 | 2,8 | 2,7 | 2,1 | 1,9 | 3 | 3,1 | 2,7 | 2,8 |
BF Goodrich Advantage | 2,1 | 2,9 | 2,9 | 2,8 | 2,2 | 2,3 | 3,1 | 3 | 2,8 | 2,9 |
GT Radial FE2 | 2,1 | 2,9 | 2,9 | 3 | 2,6 | 2,4 | 3 | 4,1 | 3 | 2,9 |
ESA+RECAR Spirit PRO | 3,4 | 2,1 | 3,4 | 2 | 2,3 | 2,1 | 2,8 | 3,2 | 2,3 | 3,1 |
Barum Bravuris 5HM | 3,1 | 3,2 | 3,2 | 2,9 | 2,6 | 1,9 | 3 | 3,2 | 2,9 | 3,1 |
Viking Protech Newgen | 3 | 3,4 | 3,4 | 2,5 | 2,5 | 2,1 | 2,7 | 3,2 | 2,5 | 3,1 |
Norauto Prevensys 4 | 3,2 | 2,3 | 3,2 | 2,9 | 3 | 2,4 | 2,3 | 3,1 | 3 | 3,1 |
Apollo Alnac 4G | 2,9 | 3 | 3 | 3,5 | 2,8 | 2,2 | 2,7 | 4 | 3,5 | 3,2 |
General Tire Altimax One S | 2,1 | 3,4 | 3,4 | 2,6 | 2,5 | 2,5 | 3,2 | 4,1 | 2,8 | 3,2 |
Giti GitiSynergy H2 | 3,2 | 3,5 | 3,5 | 2,4 | 2,4 | 2 | 2,7 | 3,1 | 2,4 | 3,2 |
Petlas Imperium PT515 | 3,5 | 3,2 | 3,5 | 1,8 | 2,3 | 2,8 | 3 | 4,2 | 2,8 | 3,3 |
Uniroyal Rainsport 5 | 3,4 | 2 | 3,4 | 3,1 | 3 | 2,5 | 3 | 3,2 | 3,1 | 3,3 |
Název (hodnocení 2,6 – 3,5 Uspokojivé) | Sucho 40% | Mokro 60% | Bezpečnost jízdy 100% | Najeté km 40% | Opotřebení 20% | Účinnost 20% | Hluk 10% | Udržitelnost 10% | Ekologická rovnováha 100% | Hodnocení |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hifly HF 201 | 3,1 | 3,6 | 3,6 | 2,6 | 2,3 | 2,4 | 2,4 | 4,2 | 2,6 | 3,6 |
Cooper ZEON CS8 | 3,6 | 2,4 | 3,6 | 3,3 | 3,1 | 3,1 | 2,4 | 3,9 | 3,3 | 3,6 |
Westlake Z-107 | 2,5 | 2,7 | 2,7 | 3,7 | 2,9 | 2,4 | 3,4 | 4,2 | 3,7 | 3,7 |
Minerva F 209 | 3,7 | 3,7 | 3,7 | 3 | 2,3 | 2,1 | 2,9 | 4,2 | 3 | 3,7 |
King Meiler Sport1 | 3,8 | 3,5 | 3,8 | 2,8 | 2,5 | 2,1 | 3,4 | 3 | 2,8 | 3,8 |
Tomket Sport | 3,3 | 3,8 | 3,8 | 3,3 | 2,4 | 1,6 | 3,1 | 4,3 | 3,3 | 3,8 |
Michelin e Primacy | 2,8 | 3,9 | 3,9 | 0,6 | 1 | 1,5 | 2,6 | 2,6 | 1,3 | 3,9 |
Laufenn S Fit EQ+ | 2,7 | 2,9 | 2,9 | 3,9 | 3,1 | 2,1 | 2,6 | 3,1 | 3,9 | 3,9 |
Delinte DH 2 | 4 | 3 | 4 | 3,7 | 3,1 | 2,2 | 2,1 | 4,2 | 3,7 | 4 |
Zeetex ZT 1000 | 3,8 | 3,1 | 3,8 | 4,1 | 3,6 | 2,3 | 2,1 | 4,5 | 4,1 | 4,1 |
Avon ZV7 | 3,9 | 2,6 | 3,9 | 4 | 4,1 | 2,8 | 3,7 | 3,4 | 4,1 | 4,1 |
Radar RPX 800 | 4,1 | 3,1 | 4,1 | 3,7 | 3,2 | 2,5 | 2,5 | 4,2 | 3,7 | 4,1 |
Hodnotí se jako ve škole. 1 = nejlepší, 5 = nejhorší |
---|
Velký test letních pneumatik pro rok 2023
Testy zimních pneumatik pro rok 2022/2023
Stáří a životnost pneumatik
Stáří pneumatik je poslední roky velmi žhavým tématem v gumařském světě. Oficiální vyjádření vydalo několik výrobců, z nich níže uvedeme ty, kteří jsou na poli pneu branže nejdéle a to společnost Michelin a Goodyear. Z jejich posledního oficiálního vyjádření vyplývá, že při skladování stárnou pneumatiky 17× pomaleji než v provozu. Proč tedy takový poprask majitelů automobilů, kteří stále žádají co nejčerstvější datum výroby u pneumatik?
Povyk ohledně stáří pneu kazí naši pověst, bouří se renomovaní výrobci i prodejci pneumatik a vydávají jeden za druhým stanoviska o striktním dodržování kvality, standardů a pečlivosti, které se týkají výroby a skladování pneumatik. Výrobce pneumatik Michelin, je další, kdo se otevřeně postavil v boji za vymýcení těchto mýtů.
Michelin: Dodáváme stejně kvalitní pneumatiky bez ohledu na datum jejich výroby.?
Největší vliv na stárnutí pneumatik mají podmínky jejich užívání a údržby
Na stárnutí pneumatik se největší mírou podílí UV záření. Výrobci a prodejci pneumatik proto kladou značný důraz na kvalitu skladování pneumatik ? zásadní je temná místnost, bez velkých teplotních výkyvů. Pneumatiky uskladněné za kvalitních podmínek stárnou 17× pomaleji než při užívání.Co tedy nejvíce ovlivní, jak dlouho pneumatiky budete moci používat?
Rychlost stárnutí pneumatik v provozu odpovídá poměru: 1 rok skladování = 3 týdny užívání *studie MichelinOd okamžiku kdy namontujete nové pneumatiky na vozidlo, nebo je budete skladovat v jiných podmínkách než k tomu určených, rozbíhá se jejich proces stárnutí a to pravidelným vystavením UV záření. Jejich životnost bude závislá na Vašem přístupu k nim a především na pečlivosti údržby a jejich správném provozování.
Podmínky provozu jsou zásadní.
Pokud nazujete na vůz pneumatiky s čerstvým datem výroby, a každý den budete parkovat na slunci na rozpáleném parkovišti, a nebudete je pravidelně ošetřovat a kontrolovat jejich tlak, zestárnou tyto pneu dříve, než pneumatiky s 2 roky starým datem výroby, u kterých majitel pečlivě kontroluje tlak a vozidlo pravidelně garážuje. V případě domácího skladování pneu je nutné před uskladněním pneumatiky omýt a uložit na místo bez přístupu světla. Pokud například ponecháte zbytky soli na zimních pneumatikách a položíte je přes léto v garáži pod nestíněné okno, připravujete se tak zbytečně o cenné týdny a měsíce z jejich životnosti.
Pneumatika nemá nikdy předem přesně stanovitelnou životnost a nelze ji dopředu odhadnout. Pneumatiky starší 5 let je důležité pravidelně kontrolovat, zda na sobě nenesou známky stárnutí nebo únavy, které mohou vést ke ztrátě přilnavosti a snížení bezpečnosti. Z bezpečnostních důvodů doporučuje výrobce Michelin vyměnit pneumatiky (včetně rezervní) starší 10 let, a to i v případě, že mají stále dostačující výšku dezénových drážek a nejeví známky stáří či únavy, jako je například popraskaná pryž na vnější straně běhounu, na bočnici a na patce, deformace apod.
Mnohem důležitější než datum výroby je věnovat pneumatikám pravidelnou a správnou péči, výrazně tím prodloužíte jejich životnost a mnohem déle si budete moci užívat kvalitní a bezpečnou jízdu.
Nezapomeňte 1 rok skladování = 3 týdny užívání!