Testy letních pneumatik pro rok 2020

Název pneu | Ohodnocení | Sucho | Mokro | Hluk | Opotřebení | Spotřeba paliva | Celkové hodnocení |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MICHELIN PRIMACY 4 | doporučeno | 2.2 | 2 | 2.3 | 1 | 2 | 1. |
BRIDGESTONE TURANZA T005 | doporučeno | 2.3 | 1.9 | 2.6 | 2 | 1.4 | 2. |
MAXXIS PREMITRA HP5 | doporučeno | 2.4 | 1.9 | 2.7 | 2 | 2.3 | 3. |
PIRELLI CINTURATO P7 | doporučeno | 2.4 | 1.7 | 2.7 | 2.5 | 2.3 | 4. |
HANKOOK VENTUS PRIME3 | uspokojivé | 2.4 | 2.7 | 2.6 | 2 | 2 | 5. |
SEMPERIT SPEED-LIFE 2 | uspokojivé | 2.7 | 2.5 | 2.6 | 1 | 1.9 | 6. |
YOKOHAMA BLUEARTH RV-02 | uspokojivé | 2.7 | 2.6 | 2.1 | 2 | 2.6 | 7. |
CONTINENTAL ECOCONTACT 6 | uspokojivé | 2.8 | 2 | 2.3 | 1 | 1.2 | 8. |
ESA + TECAR SPIRIT PRO | uspokojivé | 2.8 | 2.4 | 2.5 | 1 | 2.1 | 9. |
KUMHO HS51 | uspokojivé | 2.2 | 3 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 10. |
KLEBER DYNAXER HP3 | uspokojivé | 3.3 | 2.4 | 3.3 | 2 | 1.8 | 11. |
LAUFENN S-FIT EQ LK-01 | nedostatečné | 5 | 2.1 | 2.3 | 2 | 2.5 | 12. |

Název pneu | Ohodnocení | Sucho | Mokro | Hluk | Opotřebení | Spotřeba paliva | Celkové hodnocení |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CONTINENTAL PREMIUMCONTACT 6 | 1.7 | 2.4 | 3.6 | 2 | 2.1 | 2.1 | 1 |
MICHELIN PILOT SPORT 4 | 2 | 1.9 | 2.9 | 2 | 1.9 | 2.1 | 2 |
GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 5 | 2.3 | 1.7 | 3.1 | 2 | 1.9 | 2.2 | 3 |
MAXXIS VICTRA SPORT 5 | 2.2 | 2 | 2.8 | 2 | 2.4 | 2.2 | 4 |
NEXEN N FERA SPORT SU 2 | 2.6 | 2.2 | 3.1 | 2 | 1.9 | 2.6 | 5 |
SAVA INTENSA UHP 2 | 2.7 | 1.8 | 3.1 | 2 | 1.6 | 2.7 | 6 |
VREDESTEIN ULTRAC VORTI | 2.7 | 2.5 | 2.9 | 2 | 2.4 | 2.7 | 7 |
FALKEN AZENIS FK510 | 2.4 | 2.9 | 3 | 2 | 2 | 2.9 | 8 |
BRIDGESTONE POTENZA S001 | 3 | 1.7 | 3.5 | 2.5 | 2.1 | 3 | 9 |
KUMHO PS71 | 2.3 | 2.4 | 3.3 | 3 | 2.3 | 3 | 10 |
NOKIAN WETPROOF | 2.4 | 2.4 | 2.8 | 3 | 2 | 3 | 11 |
PIRELLI P-ZERO | 1.8 | 1.3 | 2.9 | 3 | 2.7 | 3 | 12 |
TOYO PROXES SPORT | 2.8 | 2 | 2.9 | 3 | 2 | 3 | 13 |
HANKOOK VENTUS S1 EVO3 | 3.1 | 2 | 3.4 | 2.5 | 1.8 | 3.1 | 14 |
COOPER ZEON CS-SPORT | 3.3 | 2 | 3.2 | 2 | 2.5 | 3.3 | 15 |
ROTALLA RU01 S PACE | 3.6 | 2.9 | 2.8 | 2 | 1.6 | 3.6 | 16 |
Hodnotí se jako ve škole. 1 = nejlepší, 5 = nejhorší |
---|
Název pneu | Ohodnocení | Mokro | Sucho | Odpor | Hluk | Spotřeba paliva | Celkové hodnocení |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAXXIS PREMITRA HP5 | velmi doporučeno | 60 | 51 | 15 | 7 | 18 | 1. |
SAVA INTENSA UHP 2 | doporučeno | 56 | 47 | 17 | 8 | 18 | 2. |
FULDA SPORT CONTROL 2 | doporučeno | 61 | 47 | 17 | 8 | 12 | 3. |
APOLLO ASPIRE XP | doporučeno | 51 | 45 | 17 | 8 | 15 | 4. |
TOYO PROXES T1 SPORT SUV | doporučeno | 44 | 56 | 16 | 7 | 12 | 5. |
KLEBER DYNAXER HP4 | podmíněně doporučeno | 45 | 47 | 17 | 8 | 12 | 6. |
FIRESTONE ROADHAWK | podmíněně doporučeno | 43 | 44 | 20 | 5 | 14 | 7. |
HANKOOK K125 VENTUS PRIME3 | podmíněně doporučeno | 36 | 47 | 19 | 7 | 13 | 8. |
AVON ZV7 | podmíněně doporučeno | 41 | 41 | 16 | 8 | 13 | 9. |
Stáří a životnost pneumatik
Stáří pneumatik je poslední roky velmi žhavým tématem v gumařském světě. Oficiální vyjádření vydalo několik výrobců, z nich níže uvedeme ty, kteří jsou na poli pneu branže nejdéle a to společnost Michelin a Goodyear. Z jejich posledního oficiálního vyjádření vyplývá, že při skladování stárnou pneumatiky 17× pomaleji než v provozu. Proč tedy takový poprask majitelů automobilů, kteří stále žádají co nejčerstvější datum výroby u pneumatik?
Povyk ohledně stáří pneu kazí naši pověst, bouří se renomovaní výrobci i prodejci pneumatik a vydávají jeden za druhým stanoviska o striktním dodržování kvality, standardů a pečlivosti, které se týkají výroby a skladování pneumatik. Výrobce pneumatik Michelin, je další, kdo se otevřeně postavil v boji za vymýcení těchto mýtů.
Michelin: Dodáváme stejně kvalitní pneumatiky bez ohledu na datum jejich výroby.?
Největší vliv na stárnutí pneumatik mají podmínky jejich užívání a údržby
Na stárnutí pneumatik se největší mírou podílí UV záření. Výrobci a prodejci pneumatik proto kladou značný důraz na kvalitu skladování pneumatik ? zásadní je temná místnost, bez velkých teplotních výkyvů. Pneumatiky uskladněné za kvalitních podmínek stárnou 17× pomaleji než při užívání.Co tedy nejvíce ovlivní, jak dlouho pneumatiky budete moci používat?
Rychlost stárnutí pneumatik v provozu odpovídá poměru: 1 rok skladování = 3 týdny užívání *studie MichelinOd okamžiku kdy namontujete nové pneumatiky na vozidlo, nebo je budete skladovat v jiných podmínkách než k tomu určených, rozbíhá se jejich proces stárnutí a to pravidelným vystavením UV záření. Jejich životnost bude závislá na Vašem přístupu k nim a především na pečlivosti údržby a jejich správném provozování.
Podmínky provozu jsou zásadní.
Pokud nazujete na vůz pneumatiky s čerstvým datem výroby, a každý den budete parkovat na slunci na rozpáleném parkovišti, a nebudete je pravidelně ošetřovat a kontrolovat jejich tlak, zestárnou tyto pneu dříve, než pneumatiky s 2 roky starým datem výroby, u kterých majitel pečlivě kontroluje tlak a vozidlo pravidelně garážuje. V případě domácího skladování pneu je nutné před uskladněním pneumatiky omýt a uložit na místo bez přístupu světla. Pokud například ponecháte zbytky soli na zimních pneumatikách a položíte je přes léto v garáži pod nestíněné okno, připravujete se tak zbytečně o cenné týdny a měsíce z jejich životnosti.
Pneumatika nemá nikdy předem přesně stanovitelnou životnost a nelze ji dopředu odhadnout. Pneumatiky starší 5 let je důležité pravidelně kontrolovat, zda na sobě nenesou známky stárnutí nebo únavy, které mohou vést ke ztrátě přilnavosti a snížení bezpečnosti. Z bezpečnostních důvodů doporučuje výrobce Michelin vyměnit pneumatiky (včetně rezervní) starší 10 let, a to i v případě, že mají stále dostačující výšku dezénových drážek a nejeví známky stáří či únavy, jako je například popraskaná pryž na vnější straně běhounu, na bočnici a na patce, deformace apod.
Mnohem důležitější než datum výroby je věnovat pneumatikám pravidelnou a správnou péči, výrazně tím prodloužíte jejich životnost a mnohem déle si budete moci užívat kvalitní a bezpečnou jízdu.
Nezapomeňte 1 rok skladování = 3 týdny užívání!