Plnění klimatizací

Nově nabízíme zákazníkům servis klimatizací s použitím nejmodernějšího přístroje DUAL nejen pro osobní, ale i nákladní či zemědělská vozidla (s chladivy R-134a pro vozidla rv. do 2017 nebo R-1234yf pro vozidla nad rv. 2017).


Na doplnění speciálního oleje pro mazání kompresoru klimatizace od firmy SPIN.
Víte, že: ?
Nejčastější chybou, které se majitelé vozů dopouští, je, že nedodržují pravidelnou kontrolu klimatizační jednotky a často
se stává, že kompresor klimatizace přestane fungovat z důvodu nedostatečného mazání oleje, který buď chybí částečně, nebo úplně. Proto doporučujeme nechat si jednou za rok zkontrolovat klimatizaci v servisu a to jak chladící médium, tak i mazací kapalinu - olej.
Od července 2020 připravujeme novinku, pro výměnu oleje automatických převodovek, proplach automatických převodovek a výměnu posilovače řízení. Jedná se automatickou plničku ATF 500.


Co si představit pod pojmem plnění klimatizací?
Klimatizace v automobilu je vlastně kompresorové chladící zařízení připojené k soustavě větrání a vytápění vozidla, tvořené uzavřeným okruhem naplněným chladícím médiem.
Nejčastějšími závadami systému klimatizace jsou malá účinnost nebo nefunkční klimatizace a nepříjemný zápach při zapnutí klimatizace. První dvě závady mívají často stejný důvod - únik chladiva. Únik chladiva vede k snižování tlaků a tím i účinnosti klimatizace.
Další informace k této službě

V důsledku ochlazení vzduchu na výparníku klimatizačního zařízení dochází ke kondenzaci vlhkosti. Vytváří se zde ideální prostředí pro tvorbu bakterií a plísní, které jsou zdrojem zápachu a následných alergií.
Proto Vám doporučujeme nechat si vyčistit klimatizaci přípravkem AIR CON CLEANER. Jelikož systémy klimatizací jsou náchylné k usazování bakterií, plísní a dalších nečistot, vzniká především po zimním období nepříjemný zápach. Po následném spuštění klimatizace je společně s bakteriemi roznášen v interiéru vozidla a je tak cítit nepříjemný zápach.
- Odsát staré chladivo a současně ho recyklovat (zbavit mechanických nečistot a vlhkosti) a připravit pro další použití.
- Vakuovat systém. Vakuování slouží jednak ke kontrole těsnosti, ale hlavně k dokonalému zbavení vlhkosti systému.
- Doplnění oleje. Olej je v systému rozptýlen v chladícím médiu a slouží k mazání kompresoru.
- Naplnění systému chladivem.
Velký test letních pneumatik pro rok 2023
Testy zimních pneumatik pro rok 2022/2023
Stáří a životnost pneumatik
Stáří pneumatik je poslední roky velmi žhavým tématem v gumařském světě. Oficiální vyjádření vydalo několik výrobců, z nich níže uvedeme ty, kteří jsou na poli pneu branže nejdéle a to společnost Michelin a Goodyear. Z jejich posledního oficiálního vyjádření vyplývá, že při skladování stárnou pneumatiky 17× pomaleji než v provozu. Proč tedy takový poprask majitelů automobilů, kteří stále žádají co nejčerstvější datum výroby u pneumatik?
Povyk ohledně stáří pneu kazí naši pověst, bouří se renomovaní výrobci i prodejci pneumatik a vydávají jeden za druhým stanoviska o striktním dodržování kvality, standardů a pečlivosti, které se týkají výroby a skladování pneumatik. Výrobce pneumatik Michelin, je další, kdo se otevřeně postavil v boji za vymýcení těchto mýtů.
Michelin: Dodáváme stejně kvalitní pneumatiky bez ohledu na datum jejich výroby.?
Největší vliv na stárnutí pneumatik mají podmínky jejich užívání a údržby
Na stárnutí pneumatik se největší mírou podílí UV záření. Výrobci a prodejci pneumatik proto kladou značný důraz na kvalitu skladování pneumatik ? zásadní je temná místnost, bez velkých teplotních výkyvů. Pneumatiky uskladněné za kvalitních podmínek stárnou 17× pomaleji než při užívání.Co tedy nejvíce ovlivní, jak dlouho pneumatiky budete moci používat?
Rychlost stárnutí pneumatik v provozu odpovídá poměru: 1 rok skladování = 3 týdny užívání *studie MichelinOd okamžiku kdy namontujete nové pneumatiky na vozidlo, nebo je budete skladovat v jiných podmínkách než k tomu určených, rozbíhá se jejich proces stárnutí a to pravidelným vystavením UV záření. Jejich životnost bude závislá na Vašem přístupu k nim a především na pečlivosti údržby a jejich správném provozování.
Podmínky provozu jsou zásadní.
Pokud nazujete na vůz pneumatiky s čerstvým datem výroby, a každý den budete parkovat na slunci na rozpáleném parkovišti, a nebudete je pravidelně ošetřovat a kontrolovat jejich tlak, zestárnou tyto pneu dříve, než pneumatiky s 2 roky starým datem výroby, u kterých majitel pečlivě kontroluje tlak a vozidlo pravidelně garážuje. V případě domácího skladování pneu je nutné před uskladněním pneumatiky omýt a uložit na místo bez přístupu světla. Pokud například ponecháte zbytky soli na zimních pneumatikách a položíte je přes léto v garáži pod nestíněné okno, připravujete se tak zbytečně o cenné týdny a měsíce z jejich životnosti.
Pneumatika nemá nikdy předem přesně stanovitelnou životnost a nelze ji dopředu odhadnout. Pneumatiky starší 5 let je důležité pravidelně kontrolovat, zda na sobě nenesou známky stárnutí nebo únavy, které mohou vést ke ztrátě přilnavosti a snížení bezpečnosti. Z bezpečnostních důvodů doporučuje výrobce Michelin vyměnit pneumatiky (včetně rezervní) starší 10 let, a to i v případě, že mají stále dostačující výšku dezénových drážek a nejeví známky stáří či únavy, jako je například popraskaná pryž na vnější straně běhounu, na bočnici a na patce, deformace apod.
Mnohem důležitější než datum výroby je věnovat pneumatikám pravidelnou a správnou péči, výrazně tím prodloužíte jejich životnost a mnohem déle si budete moci užívat kvalitní a bezpečnou jízdu.
Nezapomeňte 1 rok skladování = 3 týdny užívání!