KDY POTŘEBUJI VÝMĚNU OLEJE V PŘEVODOVCE?
- doživotní náplň v automatické převodovce je pravda, za předpokladu, že životnost vozidla je stanovena na 150 - 200 tis. km.
- činností agregátů se oleje opotřebovávají, dochází ke snížení jejich viskozity oxidací a znečištění mikročásticemi otěrem součástí (u automatických převodovek především z obložených lamel spojek), které postupně zanášejí čistící filtr oleje a vnitřní komponenty mechatroniky,
- včasná výměna filtru a olejové náplně v převodovce, servořízení a rozvodovce, vede ke správné činnosti agregátů a jednoznačně přispívá ke značnému prodloužení životnosti, obzvláště při častém provozu na dálnici (vysoká rychlost), ofenzivní sportovní jízdě, nebo časté jízdě s přívěsem,
- při výměně klasickým způsobem, bez výplachu dojde k výměně pouze cca 50-60% olejové náplně a olej se tak degraduje,
- dle výrobců vozidel je doporučený interval výměny pro převodovky DSG při 60.000 km u ostatních typu pak minimálně při 100.000 km.
CENA VÝMĚNY OLEJE V AUTOMATICKÉ PŘEVODOVCE
- Cenu výměny oleje v automatické převodovce pro váš vůz zjistíte v našem ceníku. Cena je závislá na typu převodovky a modelu vozidla. V ceně výměny není filtr a převodový olej. Sledujte pozorně Akce na tuto službu, máme je několikrát do roka.
- CENA ZÁKLADNÍ DIAGNOSTIKY
- Cena základní diagnostiky je prováděna při zjišťování stavu převodovky a výčtu diagnostických chyb. Tuto službu provádíme koncernovým diagnostickým zařízením a je zpoplatněno částkou 500-1000,- Kč dle časové náročnosti. V případě následné opravy, nebo provedení úkonu se tato částka odečítá (je součástí servisu).
CO VŠECHNO OBSAHUJE A JAK VÝMĚNA OLEJE PROBÍHÁ?
- Nejprve provedeme diagnostiku převodovky s výčtem chyb, příp. závad, následuje vypuštění oleje, výměna oleje s proplachem speciálním Plně automatickým přístrojem ATF X DRIVE 4500, výměna filtru (příp. olejové vany, pokud je filtr její nedílnou součástí) a dolití oleje. Při tomto procesu na výstup k chladiči oleje převodovky připojíme speciální přístroj, kterým za současného chodu motoru přetlakem naplníme a zároveň propláchneme celý systém (převodovku, měnič, mechatronik, olejové vedení, výměník). Při tomto postupu spotřebujeme minimálně o 40-50 % více oleje, než je kompletní náplň soustavy, v některých případech je spotřeba oleje až o 100% vyšší a to z důvodu velmi znečištěné převodovky. Dodržením tohoto procesu dokážeme vyměnit až 100% olejové náplně.
- Vždy, při každé výměně oleje, provádíme automatické převodovky ve dvou fázích, doplňujeme ji certifikovaným čerstvým olejem a nastavíme požadovanou hladinu.
- Provedeme účinný proplach strojem a tím zajišťujeme úplné odstranění všech nečistot i s výměnou zůstatkové opotřebované náplně. Vanu a magnety, které zachycují kovové části, důkladně vyčistíme. V případě nutnosti, mechatroniku vyjmeme, manuálně vyčistíme a překontrolujeme. Vykazuje-li převodovka nepřesné řazení, můžeme použít přísady pro kvalitnější vyčištění a aditiva do nové náplně a to vždy po konzultaci se zákazníkem.
- Při výměně oleje v automatické převodovce používáme pouze špičkové certifikované oleje (BG, Ravenol, Total, MPM, Elf), pro jednotlivé převodovky. Filtry dodáváme jen kvalitní, nebo přímo originální dle konkrétní druhu automobilu.
JAK DLOUHO VÝMĚNA OLEJE TRVÁ
- Standardní časová náročnost výměny oleje v automatické převodovce, se pohybuje okolo 2-3 hodin. Záleží na přístupu k napojovacím bodům a složitosti převodovky. S úkony, které zahrnují větší časovou náročnost, jako například výměna oleje v diferenciálu, rozvodovce, Xdrive a servořízení, je třeba počítat s prodloužením celkového času, který by však neměl přesáhnout dobu 8 hodin. Na tyto úkony je potřeba se objednávat minimálně 1-2 dny předem a to buď emailem na autoservis@pneuok.cz, nebo telefonicky na HOTLINE 591 001 002. Při objednání budeme potřebovat kompletní údaje o vozidle jako je VIN, Značka, Model, Typ, Obsah, Výkon, Rok výroby, nebo ideálně nám zašlete kopii TP.
- Na naplánovaný termín výměny se prosím dostavte včas, u nás na příjem nečekáte a místo je rezervované přímo pro vás. V případě, že nemůžete dodržet objednaný termín, neprodleně nám toto prosím sdělte, aby bylo možné rezervované místo uvolnit ostatním. Nabízíme možnost zapůjčení náhradního vozidla po dobu opravy.
Velký test letních pneumatik pro rok 2023
Testy zimních pneumatik pro rok 2022/2023
Stáří a životnost pneumatik
Stáří pneumatik je poslední roky velmi žhavým tématem v gumařském světě. Oficiální vyjádření vydalo několik výrobců, z nich níže uvedeme ty, kteří jsou na poli pneu branže nejdéle a to společnost Michelin a Goodyear. Z jejich posledního oficiálního vyjádření vyplývá, že při skladování stárnou pneumatiky 17× pomaleji než v provozu. Proč tedy takový poprask majitelů automobilů, kteří stále žádají co nejčerstvější datum výroby u pneumatik?
Povyk ohledně stáří pneu kazí naši pověst, bouří se renomovaní výrobci i prodejci pneumatik a vydávají jeden za druhým stanoviska o striktním dodržování kvality, standardů a pečlivosti, které se týkají výroby a skladování pneumatik. Výrobce pneumatik Michelin, je další, kdo se otevřeně postavil v boji za vymýcení těchto mýtů.
Michelin: Dodáváme stejně kvalitní pneumatiky bez ohledu na datum jejich výroby.?
Největší vliv na stárnutí pneumatik mají podmínky jejich užívání a údržby
Na stárnutí pneumatik se největší mírou podílí UV záření. Výrobci a prodejci pneumatik proto kladou značný důraz na kvalitu skladování pneumatik ? zásadní je temná místnost, bez velkých teplotních výkyvů. Pneumatiky uskladněné za kvalitních podmínek stárnou 17× pomaleji než při užívání.Co tedy nejvíce ovlivní, jak dlouho pneumatiky budete moci používat?
Rychlost stárnutí pneumatik v provozu odpovídá poměru: 1 rok skladování = 3 týdny užívání *studie MichelinOd okamžiku kdy namontujete nové pneumatiky na vozidlo, nebo je budete skladovat v jiných podmínkách než k tomu určených, rozbíhá se jejich proces stárnutí a to pravidelným vystavením UV záření. Jejich životnost bude závislá na Vašem přístupu k nim a především na pečlivosti údržby a jejich správném provozování.
Podmínky provozu jsou zásadní.
Pokud nazujete na vůz pneumatiky s čerstvým datem výroby, a každý den budete parkovat na slunci na rozpáleném parkovišti, a nebudete je pravidelně ošetřovat a kontrolovat jejich tlak, zestárnou tyto pneu dříve, než pneumatiky s 2 roky starým datem výroby, u kterých majitel pečlivě kontroluje tlak a vozidlo pravidelně garážuje. V případě domácího skladování pneu je nutné před uskladněním pneumatiky omýt a uložit na místo bez přístupu světla. Pokud například ponecháte zbytky soli na zimních pneumatikách a položíte je přes léto v garáži pod nestíněné okno, připravujete se tak zbytečně o cenné týdny a měsíce z jejich životnosti.
Pneumatika nemá nikdy předem přesně stanovitelnou životnost a nelze ji dopředu odhadnout. Pneumatiky starší 5 let je důležité pravidelně kontrolovat, zda na sobě nenesou známky stárnutí nebo únavy, které mohou vést ke ztrátě přilnavosti a snížení bezpečnosti. Z bezpečnostních důvodů doporučuje výrobce Michelin vyměnit pneumatiky (včetně rezervní) starší 10 let, a to i v případě, že mají stále dostačující výšku dezénových drážek a nejeví známky stáří či únavy, jako je například popraskaná pryž na vnější straně běhounu, na bočnici a na patce, deformace apod.
Mnohem důležitější než datum výroby je věnovat pneumatikám pravidelnou a správnou péči, výrazně tím prodloužíte jejich životnost a mnohem déle si budete moci užívat kvalitní a bezpečnou jízdu.
Nezapomeňte 1 rok skladování = 3 týdny užívání!